maandag 28 januari 2013

Ondernemen: een personalcoach en zakelijke coach


Moon Consultancy: sparringspartner voor ondernemers
Moon Consultancy: sparringspartner voor ondernemers
Voor elke ondernemer zou ik naast een zakelijke coach, ook zeker een personal coach aanraden. Je zelfbeeld en geloof in jezelf is van wezenlijk belang: denk klein over jezelf en je bedrijf zal niet groeien. Als jij niet in jezelf gelooft, zal niemand in jouw dienst of product geloven. Wil je succesvol zijn, dan zal je moeten (willen) kijken naar je aanname's, de blokkade's, je beperkingen en angsten. Dit onderzoeken met een coach is van essentieel belang om jezelf als ondernemer neer te zetten en succesvol te zijn zoals jij dat wilt.
Een paar jaar nadat ik in 2005 mijn praktijk Moon Consultancy starte, viel het mij op dat ik veel tijd kwijt was aan het voeren van gesprekken met mensen die advies en tips wilden over het ondernemerschap. Behalve dat het mij veel tijd koste die ik in de ander investeerde, kwam ik niet toe aan mijn eigen werkzaamheden.  Tot dat ik bedacht dat ik er natuurlijk ook een dienst van kon gaan maken: met advisering startende ondernemers ondersteunen naar succes. Inmiddels ondersteun ik een aantal mensen per jaar met lang lopende trajecten om hun onderneming op te zetten of nieuw leven in te blazen. Door het toepassen van mijn expertise en kracht:  Inspireren, uitdagen, kritische vragen stellen en met onverwachte invalshoeken nieuwe mogelijkheden (laten) zien.  
Loop jij ook met plannen rond om voor jezelf te beginnen? Of wil je meer halen uit jezelf om jouw onderneming meer succesvol te laten zijn? Heb je een sparringspartner nodig om het allerbeste uit jezelf te halen, je talenten zichtbaarder te krijgen en in te zetten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten